Hm... jag behöver hjälp!!!

Jag har tänkt att skriva ett väggord ovanför vår spislucka som hänger i hallen...men jag är så osäker på typsnittet på den mer kursiva delen. Jag vill ha ngt som är lite mer snirkligt ( speciellt g,d,) utan att göra det oläsligt!!!  Jag har lite olika snitt på det som hänger på väggen nu men ni kan ju få se på ett ungefär hur
jag hade tänk mig !!  Har ni tips på andra typsnitt som ger lite mer snirklighet specielt på bokstäverna g&d så skriv gärna till mig!!
Tanken är att dessa bokstäver ska skrivas lite över de stora bokstäverna ovanför  

Kommentarer
Postat av: IdaJ

Vilken grymt bra idé.. Snyggt. Två typsnitt som har "snirkligare" bokstäver är Blackadder ITC och French Script MT(den i kursiv) Och JA! det är svårt att hålla i plånboken när man jobbar där jag jobbar. Kan komma att bli dyrt i längden.. :) Det var mycket mysigt med mor och far i helgen, vi åt julmat och myste! Lycka till imorgon, hörde att det är dags då! Så spännande! :) Kram!

2008-12-01 @ 11:44:13
Postat av: Jenny

Hej! Vad kul att du har börjat bloggat :) Hoppas ni är hemma och myser nu :) KRAMKRAM

2008-12-06 @ 16:20:17
URL: http://jennyshemochharmoni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0