Ny start (uppdaterat flera gånger)

Som ni ser så har jag försökt mig på att sätta tillbaka lite av bilderna jag raderade..Grrrrr vad jag har varit sur och elak över att jag klantade mig såååå. Ja ja nu är det nya tag igen som gäller och jag ska försöka att sätta tillbaka så många bilder jag orkar...när tiden räcker till så klart..Det vet man ju aldrig;)!!

Förra torsdagen så for jag och Lolle (Agnes kan inte säga Lucas så det blir Lolle..så sött!!) till våra vänner i Umeå, Jannice och Janne och deras tjejer Tilda och Alva. Det är de skönaste människorna jag känner, jag tycker sååååå mycket om er ska ni veta!!!  Janne är bara helt galen ..han har det där lugnet som bara en norrlänning kan ha(till ytan iaf..eller har jag fel Jannice??) det ger sig liksom. Plus att han verkar ha en trygg och rättvis papparoll...vi får väl ta allt med en nypa salt oxå för han är ju från Ramvik som Daniel och fyller år på samma dag som Daniel så att han har ngt fel det är jag övertygad om..Jannice får väl komma till tals där tycker jag. Jannice skriv gärna på komentarer ..är jag totalt ute och cyklar!? Jannice å andra sidan..hon är ju från Skog så henne vet jag att det inte är ngt stort fel på . Hon är en sann vän hon, hjälpsam så att det räcker och blir över. Som i helgen då hon i (typ) 38:e graviditetsveckan först hjälpte mig med att duka och dekorera borden till Lucas dop, sen bakade tre STORA tårtor och dekorerade dom så det såg ut som tre fina paket med små fjärilar på.  Underbara människor det är vad ni är!!!! 
Tillbaka till Umeå...på torsdagen när jag kom så tog vi det bara lugnt och käkade smaskig köttfärssås sen surrade vi ikapp oss lite. När man träffs så sällan så har man en hel det att ta igen liksom.

uppdaterar mer senare...måste kolla VARFÖR Agnes är ute i bara klänningen ...hej hopp
                                                                                                                                                                                                                            
Ok..vart var jag, jo just jag klippte ju tjejerna oxå...Tilda ville ha en kortare frisyr med lugg och Alva ville så klart ha likadant. Problemet är att Alva har tok lockigt hår och vill ju absolut INTE ha "knorvar" utan RAKT hår!!!! Lovade henne att jag skulle platta hennes hår innan dagis dagen efter.Oj oj vilken lycka!!!
Sen kom fredagen och vi hade planerat in en skön förmiddag på stan..lovely!! 
Vi for och lämnade Alva på dagis(oj oj rakt hår och nyklippt) och sen tog vi en tur på stan (lånade förresten deras vagn ..toppenbekvämt) Jag hittade så klart massor av kläder till barnen och en fin vit tröja till mig(undra hur länge den är det förresten ). Vi avslutade med en härlig lunch på ..ja vad det nu hette...en typ kinarestaurang, ganska centralt som hade en himelsk buffé. Mätta blev vi får jag lova!!!  Orkade nästan ingen middag (jo då det gjorde jag ...kändes bara skönt att skriva så..hihi!!!) Till middag gjorde Jannice en toppengod gryta eller ngt liknande iaf med kyckling och en massa grönsaker i lergryta..sååå god!!!  Jag kanske hinner skriva ner receptet ngn dag . Efter middagen tog vi det lite lugnt och sen for vi på godishuset och köpte löjligt mycket godis..smaaaask!!! 
Såg på lite tv..surrade ännu mer och sen var det natta.

Nu är det dags för en promenad med Carro!!!  Får se om jag hinner skriva mer senare!!!

                                                                                                                                                                                                                           

Nu är jag tillbaka efter en härlig prommis med Carro...Selma, hennes söta lilla russel, fick ligga i vagnen med Lucas...hon ju för cool, Ronja hade aldrig legat kvar där, hon skulle ha blivit rädd när vagnen började rulla men Selma var så nöjd sååå!!!  Hoppas att jag får en bild av Carro så att jag kan visa er hur det såg ut!!!  Om du läser detta Carro så maila gärna en bild!!! 

På Lördagen hade vi en mysmorgon och sen bar det iväg till stan igen för att köpa lite servetter och dekorationer till dukningen på dopet. Sen tog vi en mumsig fika på stan innan min buss gick söderut igen...
Vi hade en TOPPEN tid i Umeå!!!!  Tack!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj här tjatar jag på dig att du ska blogga igen och så skriver du så snälla saker om mig och min familj . Tack så mycket !! Det är så härligt att veta att du alltid finns där . Ang Janne så sa du ju det själv han är från Ramvik och behöver vi säga mer . Nej jag tror inte det . Morgon humör och snarkningar är väl ganska bekant eller ;). Så vill jag tacka för att vi fick vara med och dela dopdagen med er , och det var bara roligt att hjälpa till . Och du snart måste du komma hit igen. Kram kram Jannice

2009-04-06 @ 15:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0