barn, blöjor, sömn, amning osv....

ja det är ju det vårt liv handlar om just nu...våra barn!!  Så det är ju bara att vänja er vid att det skrivs väldigt mycket om barnen och allt det som hör där till. 
Jag fungerar inte alls om jag inte får sova...jag blir gaaalen då.
Jag tappar tålamodet och blir allmänt gnällig då, som ett barn kan jag vara ärlig att säga.
Nu har vi sån otrolig tur att vi fått två barn som sover(peppar peppar ta i trä) bra på nätterna.
 Agnes hon ammade bara första nätterna på bb sen slutade hon äta på nätterna, Lucas äter en gång mellan 05.00 och 06.00(vilket med en tvåring hemma tycks vara morgon) sen kan han somna om och sova till runt tio. Jag väntar bara på bakslaget när han ska amma flera gånger och inte kan somna om för alla säger att .."du Sandra ta inget för givet det kan ändras" så jag ropar inte hej ännu. Men jag kan säga att vi njuter så länge det varar.

Just nu kämpar Daniel med att få Agnes att somna..det är kämpigt för henne nu efter alla helgdagar då det blivit oordning på tiderna. Vi tycker att hon kan få känna att det är helg hon oxå hon får vara uppe lite längre för vi har ju inga morgontider att passa då, men nu måste vi försöka få in några normala rutiner igen och då får man bita i det sura äpplet.
NU har lucas äntligen fått lite vakentid på dagarna, förra veckan sov han säkert 20-22 timmar av dygnets 24 timmar, det var lite trist och man blir ju orolig när han aldrig är vaken (förutom när han äter då så klart!!) men så är det kanske att ha spädbarn men det är ngt jag glömt. Han har börjat att bli riktigt knak i nacken nu...ligger på mage och kollar upp för fullt, såååå ortoligt gulligt!!! Agnes är så stolt över sin lillebror och så otroligt snäll, hon pussar och gosar med hans händer och fötter, säger till mig när han är ledsen, att han vill ha tutten eller att han vill ha "nam nam"=mat. Hoppas att det fortsätter så så det inte blir sån avundsjuka och rivalitet.  Nä fredagkväll är det ju faktiskt, kanske jag ska gå och vara lite social med min man..hihi tiden går fort vid datorn. Ha en härlig helg!! Kram //Sandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0